...
...
...

fredag 9 maj 2008

GLAD PINGST

Photo: Randi Måhl

Med den här hortensian vill jag
önska er alla en riktigt skön pingsthelg
med mycket sol värme!

Krukan hittade jag på Plantagen förra
veckan och den kostade nästan ingenting.
De hade en hel serie med produkter i
samma design och jag hade gärna köpt fler saker,
men det var liksom lite brådis.
(Ni vet - Någon satt i bilen utanför!)

Nu har jag äntligen skördat rabarber!
För mig är rabarber lika med vår!

Jag testade ett recept ur Cathrine Schück´s bok
"Helt naturligt - Mat med lågt GI"
.

Det är en jätte-trevlig bok,
som jag varmt rekommenderar!
Om du inte känner till henne kan du titta
in på hennes webb-sida här!

Photo: Randi Måhl

Jag kokade en kräm och bytte ut det vanliga sockret
mot fruktsocker och lade i en vaniljstång.
Krämen serveras med en klick citruskesella.

Superenkelt och gott!!!
Sköt om er!

Rhubarb is my favorite pie plant.
Andra bloggar om: , , , , ,

15 kommentarer:

  1. Underbara bilder som vanligt! Hortensia är en favorit, skaffade mig en blå igår. Ha en trevlig pings du med! Här är det yogahelg, så jag lär ha träningsvärk på söndagkväll! Kram

    SvaraRadera
  2. Vilken vacker kruka!!!

    Jag gillar också rabarber, får nog göra en smulpaj snart, jag har redan gett bort en massa rabarber men har mycket kvar ännu!

    Ha en undebar helg!

    Kram, Jenny

    <3

    SvaraRadera
  3. Jag önskar dig en glad Pingst! Här har vi morsdag på söndag, jag börjar jobba natt i kväll o slutar söndagmoron.
    Här har rabarberna kommit opp också, så det blir smulpaj av dom.

    SvaraRadera
  4. Ha en skön pingst du också Randi.
    Kramar /Bitte

    SvaraRadera
  5. Åh dessa underbara bilder hos dej, jag blir lycklig av att se dem. Jag gillar rabarber men har inte haft några egna förrän nu, köpte en rotknöl härom veckan så den har inte vuxit upp ännu, jag väntar och väntar! Men det brukar väl gå rätt fort tror jag?
    Lycka till med jakten på sexgalningarna (underbart inlägg ;))
    En trevlig pingst önskar jag dig tillbaka!
    Helena

    SvaraRadera
  6. Härlig bild på kokande rabarber.
    Det lät riktigt gott.
    Vi hör av oss när det bär av mot Åbergs med omnejd.

    Trevlig pingst
    Kram Mari i Marieholm

    SvaraRadera
  7. yoh så fin bild, krukan är underbar, ja, känner till syndromet när nån...väntar där ute och man liksom springer runt på nåder! ska nog föra en rabarber efterrätt i mogon!
    glad pingst! varmkram lotten

    SvaraRadera
  8. Vilka underbara bilder du visar! Hade inte en susning att det är pingst ... nu vet jag det. Intressant att er trappa hade så lång lev. tid. Får nog snabba på och beställa. Så - glad pingst då!

    SvaraRadera
  9. God pinsehelg til deg også, kjempe fin krukke ble nydelig med hortensia i.

    Jeg liker også rabarbra, tror jeg må plukke litt inn fra mine foreldres hage, jeg har ikke noen...Tok bort hele grønnsakhagen for noen år siden, savner både jordbær, gulerøtter og rabarbra...

    Kos deg i hagen!

    SvaraRadera
  10. Tac för pingsthälsning med den vackra krukan! Att ha ngn som sitter och väntar brukar betyda lite stresskänsla ;) Tack för tipset om boken, ska nog skaffa den. Hon verkar jätteduktig, kollade hennes hemsida lite. Rabarberkrämen låter god.
    Önskar dig och din familj en underbar Pingsthelg! Synd att de har snott en dag för oss! :(
    Kramis
    nina

    SvaraRadera
  11. Det låter helt fantastiskt gott! Mums! Krukan med den vackra hortensian är härlig...

    Glad Pingst! Kram Karin

    SvaraRadera
  12. Hej igen...kika gärna in hos mig...där finns en liten utmaning till dig! Kram

    SvaraRadera
  13. Aaaah, jag har tänkt besöka Plantagen. Nu måste jag nog göra det. En jättesöt kruka!
    kram

    SvaraRadera
  14. Åh, det blev rabarber också. Det låter som en god kräm med härlig smak. Härliga bilder också.

    SvaraRadera
  15. Vackert med en hortensia i krukan. Vill också ha!

    SvaraRadera