...
...
...

onsdag 28 maj 2008

LJUVA FÖRSOMMAR

.Photo: Randi Måhl
Försommaren kommer med stormsteg.
Det gröna är så fräscht och fyllt av klorofyll.
Fåglarna kvittrar och den poetiska näktergalens
toner håller mig vaken om natten.
Man vill ju inte missa något.

Känslan av förunderligt ger sig till känna!

Nu kunde Tiden få stå still ett tag,
så man hinner med, att njuta av allt.




I växthuset klättrar klematisarna uppför pelarna.
Varje ny blomma är ett under av skönhet.



Min älskade Frukostrabatt har krönts med en krona.
Har köpt den på Clas Ohlsson och skulle egentligen
ha den på ett annat ställe, men ni vet hur där är.
Man springer omkring i trädgården för att
förvissa sig om att man verkligen har hittat
RÄTT plats åt nyförvärvet.

Nej, nu måste jag ut igen -
kanske har en ny pion slagit ut sin blomma!

Ha en riktigt skön dag!

Andra bloggar om: , , , ,

24 kommentarer:

  1. Underbara bilder. Förstår att du har fullt upp på dagarna.
    Kram Hedvig

    SvaraRadera
  2. Precis så känner även jag. Vill att tiden bara stannar upp. Det är så otroligt vackert i naturen just nu.

    Näktergalens toner har jag också utanför mitt sovrumsfönster o jag njuuuuter :).

    vill också ha klematis men visste inte att de var svåra växter. Köpte två olika förra året o den ena la av redan den sommaren. Den andra kom så fint i våras o sedan så tvärdog den bara. Vågar inte köpa nytt förrän jag vet om det finns någon lätt o tålig sort av dem...

    Kram

    SvaraRadera
  3. Härligt och så vackert det blev med nyförvaret! Vad heter den ljuvliga klematisen? Kan inte vänta tills jag får återse min trädgård...

    Ha en skön dag! Kram Karin

    SvaraRadera
  4. Så snygg rosenbågen! Glädjer mig att du köpt den i en sån bra affär. Jag jobbar på Clas Ohlson i Jönköping!!. Den där rosenbågen har jag sneglat på länge.........men det blev cafégruppen, en blomsterhylla och några amplar i stället. Livsfarligt ställe att jobba på!!/Anette
    http://mammanette.tradgardsblogg.se

    SvaraRadera
  5. Alltså Randi!Nu blev jag riktigt nyfiken - är det båden du har köpt där???
    Näktergalen kan du skicka hem till mig!

    mvh, Anja

    SvaraRadera
  6. ja, tänk om tiden fick stå stilla ett litet tag nu. Naturen ju fullkomligt exploderar. Jag vill att försommaren skall vara länge, länge.

    Rosenbågen blev pricken över i!
    Kram Katarina

    SvaraRadera
  7. Ja, nu rullar det på med expressfart. Har liksom inte fattat hur långt vi har kommit, förrän sonen idag sa att de har bara 2 veckor kvar i skolan. Sedan är det sommarlov. Hallå! Så långt har jag inte kommit i min almanacka än!!!
    Din frukostrabatt är ljuvlig. Förstår att du njuter av att sitta där och äta frukost.

    Kram Mari i Marieholm

    SvaraRadera
  8. Åhhh så nydelige bilder...igjen!

    Fantastisk fint med den benken under rosebuen, vakkert!

    SvaraRadera
  9. Vilket mysigt frukostställe! Vist är det härligt att frukostera ute i sommarsolen om mornarna.. ljuvlig bild med rosa blomman och ängeln. Mari.

    SvaraRadera
  10. Har peonene begynt å komme!!!Åhhh..din heldige dame:-)
    Nydelige bilder..Fantastisk å se den ene blomsten etter den andre..så vakre,så vakre...
    La oss nyyyyte..
    Deilig dag og god klem fra Randi

    SvaraRadera
  11. Vad bra det hade varit om det gick att stoppa tiden, det känns svårt att hinna med allt just nu. Jag känner mig lite som kaninen i Alice i underlandet, han som stressar runt med en klocka...
    Ha det bra
    Camilla

    SvaraRadera
  12. Din frukostrabatt facinerar mig...jättefint!! Det stämmer det du skriver, nu vill man inte missa nåt och ändå går tiden sin egen väg fast man gör allt för att stoppa den. Önskar dig en skön helg och vill ännu tacka dig för alla underbara bilder du visar!!

    SvaraRadera
  13. Vilken underbar frukostplats! Förstår att du njuter av att sitta där och äta din frukost. Ljuvliga bilder, du är ENORMT duktig fotograf! Därför blev jag såååå glad över ditt beröm över mina simpla pionbilder - tusen tack!

    Önskar dig en härlig helg i solskenet!
    Kramar från Jenny

    PS. Märklarbyrån jag ska börja jobba på i sommar ligger precis vid Medelhavscaféet! :)

    SvaraRadera
  14. Hej!
    Länge sen sist, många inlägg du hr gjort sen jag var inne sist och hälsade på. Underbara bilder som vanligt!
    Vilket bra tips med din färs med vitlök för hundar mot fästingar tycker också att de där giftiga halsbanden verkar läskiga.
    Ha det så gott!
    Kram Ella

    SvaraRadera
  15. Hej
    Vi känner inte alls varandra men Shawn som har bloggen Country French Antiques har bett mig hänga på en lek. Jag känner inte henne heller. Hon har bett mig berätta 6 unimportant stuff about me and then link to 6 friends. Titta in på min blogg för jag har nu bett dig vara med.
    "my daily must have, a zip of garden poetry." Det är du.
    Kul om du är med.
    Maria

    SvaraRadera
  16. Hej Randi!

    Ja det är verkligen en helt underbar tid nu..jag kommer på mig själv att bara gå omkring i trädgården och le :)

    Jättvacker klematis, en riktig favorit!

    Kram
    Mia

    SvaraRadera
  17. Åh, så ljuvlig den är din fina frukostplats, kanske kikar förbi och intar min frukost där innan jag åker till jobbet ;)
    Jag undrar också hur man ska hinna att njuta av allt vackert.
    Ha det riktigt gott i värmeböljan som väntas!
    Kram
    nina

    SvaraRadera
  18. Så vacker sittplats du format! Måste vara härligt att få inta sin frukost där!
    Ja, försommaren är verkligen underbar. Dina poetiska bilder och texter fångar verkligen in stämningen. Håller med om att det nu är spännande att varje dag kolla in vad som slagit ut. Jag kan knappt bärga mig! Vill nästan hjälpa de pioner som nu står i knopp och ännu inte gått i blom så de slår ut! Frågan är bara hur... Så jag får väl bida.... då! ;-)

    SvaraRadera
  19. Ljuvliga bilder som alltid - gillar den med ängeln och blomman!

    SvaraRadera
  20. Hej Randi, tog bort leken, för få som tyckte det var kul.
    Trevlig helg
    Maria

    SvaraRadera
  21. Oj så vackert det är nu och dina bilder är sagolika, jag njuter varje gång jag kommer hit.. kramiz Monica

    SvaraRadera
  22. En sådan vacker rosbåge skulle jag också vilja ha. Suck...
    Och det är bedårande vackert överallt. Jag vill inte heller sova. Varje sommar sover jag mindre ända tills jag får en liten kollaps och blir tvungen att ta igen sömnen. Men det är det värt. :)
    kramar

    SvaraRadera
  23. Underbart med vackra pioner!

    SvaraRadera
  24. Men hallå har claes olsson så vackra saker. Trodde bilden var tagen från en tidning.
    Jättefint Randi.
    Kram på dig /Bitte

    SvaraRadera