...
...
...

fredag 16 mars 2012

MY FAVORITE COLOUR

...in the garden


I´m longing for colors now.

Using color in my garden is for me very important.

I love to combine and play with different hues of colors.


. . . . .


Jag längtar såååå mycket efter färg i trädgården.

Tänk så fort det går, bara växterna kommer igång.

Jag måste tillstå att jag är lite nojjig på färgkombinationer.

Men ibland tar naturen förstås över och blandar lite hur som helst.

Jag kan faktiskt acceptera det…efter ett tag.

Vilken favvo färg har du?




Today´s Flower


copyright 2012 rostistel.blogspot.com

15 kommentarer:

  1. Det är ju litet enformigt, men vi har samma favoritfärg!
    När jag titta efter rosor, så faller jag alltid för dem, som är RÅÅÅÅSA! ;-)

    Kram
    Märit

    SvaraRadera
  2. Hej goa Randi!

    Jättevacker bild! (som alltid) *kram*
    Jag måste säga att jag är väldigt svag för vit syren och syrenhortensioa... sedan är ju blekrosa New Dawn en klassiker som jag inte kan motstå :)

    Men alla blommor och växter har sin charm och jag har svårt att räkna bort någon färg faktiskt :) även om jag tycker man kanske inte skall ha alla färger på samma gång och ställe ;)

    Kram och ha en riktigt fin helg!
    Mia

    SvaraRadera
  3. Måste lägga till pastellila...åh underbar färg :) tänker mig en bukett med luktärter i rosa, blå och lila pastellnyanser...underbart!!!

    SvaraRadera
  4. Hihi..ja, nu är vi svältfödda på färger :) Favoritfärg? tja, hortensians blåa färg, lavendelblå.... tror det är blått med inslag av rosa-ceris, men lycklig blir jag när alla gröna blad skjuter upp! Ha en skön helg :)

    SvaraRadera
  5. Beautiful photo.

    Regards and best wishes

    SvaraRadera
  6. Ja färger är underbart just nu längtar man verkligen efter färg. Min favorit färg i trädgården är nog rosa. Fast frågar du nästa vecka säger jag nog blått.
    Ha det så bra och hoppas du får en fin trädgårdsdag i morgon.
    Annika

    SvaraRadera
  7. Underbart foto på paradisbusken!Absolut en favvo i min trädgård.
    Tycker att olika årstider har sina skiftande favvo färger.
    Tidigt på våren får det gärna vara gult och blått. senare är jag svag för vita blommor. Högsommaren kommer de rosa och blå färgerna!hösten går mot lila-rosa.
    Det viktigaste är att det är FÄRG!
    Ha det gott!

    SvaraRadera
  8. Very elegant photo. It make spring so welcomed
    My favorite colour... in the house too, ( "too much pink" , always said my dear husband!! ✿◕ ‿ ◕✿.
    Have a nice week end

    SvaraRadera
  9. MARAVILHOSAS FOTOS DE FLORESDE CORES VIVAS!TENHA UM FINAL DE SEMANA ABENÇOADO!!!

    SvaraRadera
  10. Very beautiful flowers. I think that's a lovely color.

    SvaraRadera
  11. I love this!
    I also love the one you posted at TF this week!

    SvaraRadera
  12. oh, gorgeous pink blooms!
    love this photo.

    SvaraRadera
  13. Nydelig bilde av et utrolig vakkert tre ... og for en farge! Selv har jeg mange favoritter i hagen min, er så vanskelig å velge!

    Ha en fin ny uke!

    Irene

    SvaraRadera
  14. Pink is always lovely in the garden.
    I just adore your guest friend photo with such gloriously sweeping lines.

    SvaraRadera
  15. All beror på vilken årstid och hur de växer, vad som finns intill och bakom....det går inte att säga.

    Rosa av alla nyanser, lila, blått och silver.

    SvaraRadera