...
...
...

tisdag 10 april 2012

ÖVERVAKNING



Äntligen kommer vårarbetet igång!

Våren kom och försvann lika fort. Snön gjorde entré, men nu hoppas jag att det blir lite ordning här, så att vi kan fortsätta med vårens trädgårdsarbete. Först ut är klippning av häckarna, som blivit för höga. En meter ska kapas och då krävs det proffs från Trädgårdstjänst i Ystad.

I morgon ska alla prydnadsgräs kapas. Miscanthusen har blivit drygt tre meter hög. Så mycket har den aldrig tidigare vuxit. Jag har ganska många, så det blir ett tufft jobb.

Jag har beställt sol & värme!







copyright 2012 rostistel.blogspot.com



5 kommentarer:

  1. Skönt att få hjälp med häckklippningen!

    Vill tacka dig för att du beställt sol och värme! Det har jag stor brist på, just nu, så det passar jättebra!
    I morgon är jag borta mest hela dagen!
    Kram! Märit

    SvaraRadera
  2. Wow - den första bilden är kanon! Härligt perspektiv! Riktigt fint!

    Hoppas du får skönt vårväder så du kan få lite gjort. Du verkar ju ha en hel del att göra!
    Om ett par dagar ska jag lämna sköna sommarvärmen här i Andalusien och bila hem till Sverige igen. Hoppas nu bara att våren då har infunnit sig ordentligt!

    SvaraRadera
  3. Oi, det var litt av en fugl. Stilig fotografert!

    Våren og hagearbeidet har stoppet opp litt her også. Men til helgen er "gartneren" hjemme og kan hjelpe meg litt med det tyngste. Noe er allerede beskjært, men litt gjenstår. Skogen rundt vokser og må temmes for å slippe lyset inn i hagen. Ellers klarer jeg det meste selv :)

    Ha en fortsatt fin uke! Stor klem!

    SvaraRadera
  4. hoppas det sköna vårvädret vänder och kommer tillbaks så det blir lite gjort i trädgården svårt att kratta upp sågspånen från all ved vi staplat i vedboden inför vintern . Gillar bilden p åfågeln så läcker :)

    SvaraRadera